woensdag 13 maart 2024

Wilka

*01-02-2013 †16-02-2024

Wilka, een zwarte kruising Oudduitse herder met golden retriever, staat statig op het strand. Haar kop richting de strandopgang, vanaf de zijkant verlicht door de zon

Haar gezin heeft het juiste gedaan en haar liefdevol laten gaan.


 

Wie haar kende, of via mijn verhalen met ons meeliep, weet hoe bijzonder Wilka was. Zo veel herinneringen. Zo veel samen gedaan, doorgemaakt, ontdekt, geleerd. Een beter eerbetoon dan in al die verhalen kan ik niet schrijven. Bijvoorbeeld mijn ode vanwege ons vijf-jarig jubileum.

 

Hoewel ze ouder werd, bleef ze ook tijdens haar pensioen zichzelf. En wat ben ik haar gezin daar dankbaar voor. Spelletjes doen, mee op vakantie, veel wandelen in het bos, liggen op het gras, racen over het strand, languit liggen in het water; ze mocht het allemaal. Bij een gezin dat overduidelijk dol op haar was, waar zij thuis was. Afgelopen juli ervoer ik zelf hoe goed haar pensioen haar beviel. En wat ben ik dankbaar dat ik toen een week van en met haar mocht genieten. Ons afscheid.

 

Dag lieve, bijzondere, gevoelige, koppige, vrolijke, trouwe Wilka. Bedankt voor alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten